Artikkelit aiheesta: Trendi

Trendi

Nuori aikuinen ostaa pakkauksen perusteella

Milleniaalit eli 18–30-vuotiaat diginatiivit ovat yksi merkittävimmistä kuluttajaryhmistä. Jotta tuote houkuttelisi tätä nuorten aikuisten kohderyhmää, on pakkauksen tuettava brändiä saumattomasti. »

Trendi

Käyttäjälähtöinen pakkaussuunnittelu kannattaa

Pakkaustutkimus – PTR ry on päässyt yhtenä kahdeksasta ideasta Viestintä­­­alan Tutkimussäätiön Think Ink -innovaatio­kilpailun finaaliin. PTR on kehittänyt pakkausten arvoa mittaavaa kuluttaja­tutkimustyökalua ja aikoo nyt digitalisoida sen. »

Trendi

Suomalaiset lajittelevat kuuliaisesti

Kuluttajat lajittelevat pakkausjätettä mielellään, mutta se ei saisi olla liian hankalaa. Kodissa pitäisi olla riittävät tilat eri jäte­tyypeille. Nämä selvisivät Pakkaustutkimus PTR ry:n laadullisesta lajittelu­tutkimuksesta. »

#1/12

Trendi

Kestävä kehitys osaksi opetusta

Kestävä kehitys on mukana koulujen opetus­suunnitelmassa, ainakin periaatteessa. Käytännössä vastuu sitä korostavasta opetuksesta jää usein yksittäisten rehtorien ja opettajien kontolle. »