Yleinen

Klassikot  ovat uudistuneet

Orkla Foods Finland on kehittänyt tuttujen pakkaustensa käytettävyyttä ja ympäristöystävällisyyttä. Yritys on saanut ympäristöasioissa hyvää kiriapua pohjoismaiselta konsernilta. »

Tilannekatsaus

Vuosi täyttä tuottajavastuuta

Uudet, markettien yhteydessä sijaitsevat Rinki-ekopisteet ja erityisesti mahdollisuus muovipakkausjätteen lajitteluun ovat lisänneet kierrätysintoa. Myös pakkausjätteiden kerääminen suoraan kiinteistöiltä on kasvussa, kun kunnat ja niiden jätelaitokset laajentavat omaa pakkausjätteiden keräystään. »

Trendi

Nuori aikuinen ostaa pakkauksen perusteella

Milleniaalit eli 18–30-vuotiaat diginatiivit ovat yksi merkittävimmistä kuluttajaryhmistä. Jotta tuote houkuttelisi tätä nuorten aikuisten kohderyhmää, on pakkauksen tuettava brändiä saumattomasti. »

Kierrätys

Pakkausten uudelleenkäyttö hiertää EU:n kiertotalouspaketissa

Pantillisten lasipullojen, kuormalavojen ja muiden pakkausten uudelleenkäyttö ehkäisee jätteen syntymistä, mutta onko siitä tarpeen saada hyvitystä kierrätystavoitteissa? Tätä pohditaan kuumeisesti EU:n kiertotalouspaketin yhteydessä. Suomi pitää
uudelleenkäyttöä tärkeänä kiertotalouden osana.  »

in English

Reuse of packaging in the EU Circular Economy Package

Reuse of deposit glass bottles, pallets and other types of packaging reduces waste but should it be compensated for in terms of recycling targets? This is hotly debated in relation to the EU’s Circular Economy Package. Finland considers reuse an important part of the circular economy.  »

in English

A year of producer responsibility

After producer responsibility for consumer packaging was transferred from municipalities to producer organisations on 1 January 2016, some sceptics asked if this action would cause consumers to be less keen to recycle. This question was prompted by the policy adopted by Rinki and the producer organisations. »

in English

Classic products in new packages

Orkla Foods Finland has improved the usability and eco-friendliness of its familiar packages. The company, part of the Nordic Orkla Foods Group, has been motivated by its parent company in all matters environmental. »